Despre
Construim un spital de psihiatrie pediatrică
ULTIMELE Spitale publice din bani privați
De Ziua Mondială a Sănătății Mintale, lansăm campania „A avut tot ce voia, mai puțin ce-i trebuia”.
Creșterea alarmantă a cazurilor de afecțiuni mintale în rândul copiilor și adolescenților din România a devenit o urgență națională. Conform Organizației Mondiale a Sănătății (OMS) în România, numărul tinerilor afectați de tulburări psihice este în creștere, iar Spitalul Clinic de Psihiatrie „Prof. Dr. Alexandru Obregia” a tratat doar în 2022 peste 5.000 de copii. Din păcate, capacitatea actuală a instituțiilor nu răspunde adecvat acestei cereri crescânde.
În România, rata sinuciderilor la adolescenții sub 15 ani este de 2,3 ori mai mare decât media europeană. Statisticile locale arată că 1 din 2 adolescenți români a avut cel puțin o dată gânduri de suicid, semnificativ mai mult decât media europeană. Depresia și tulburările de dispoziție sunt principalii determinanți ai suicidului la tineri.
Proiectul de construcție a noii clinici de psihiatrie pediatrică
Noi, Fundația Metropolis, prin inițiativa Spitale Publice Din Bani Privați, am demarat un proiect ambițios de construcție a unei noi clinici de psihiatrie pediatrică în cadrul Spitalului Obregia, cu o investiție totală estimată la peste 7 milioane de euro. Aceasta va fi cea mai mare clinică de acest tip din România și va include facilități moderne pentru tratamente complexe, terapii de grup, evaluări psihologice și tratamente pentru tulburările cauzate de consumul de substanțe psihoactive.
Noua clinică va oferi un mediu sigur și adecvat pentru copiii diagnosticați cu afecțiuni psihiatrice, care să includă și spații specializate pentru internarea copiilor cu nevoi complexe. Termenul de finalizare este prevăzut pentru 2026, iar fondurile necesare vor acoperi atât construcția propriu-zisă, cât și facilitățile esențiale pentru funcționarea clinicii.
,,Am renovat, utilat, făcut acțiuni în 33 de spitale din țara asta. Acum plecăm la un nou drum, construim un spital de la zero. De început, știm cum începem, neavând întreaga sumă. Nu știm când o sa terminăm. Să ne ajute Dumnezeu.” - Codin Maticiuc, inițiatorul proiectului Spitale Publice din Bani Privați.
După finalizarea lucrărilor, clădirea va fi integrată în structura spitalului public și va contribui semnificativ la îmbunătățirea serviciilor medicale de sănătate mintală pentru copii.
,,Adevărul crud este că afecțiunile psihiatrice ucid. Inclusiv copii și adolescenți. Tineri care aleg să dispară, pentru că nu văd altă scăpare. Ei sunt cei pe care îi vedem la știri, atunci când dramele s-au produs deja. Când tragedia lovește, ne întrebăm cum a fost posibil, cum de nu a văzut nimeni semnele suferinței lor. Batem în lemn, spunem "Doamne ferește". Apoi uităm...
În spatele unor gratii care amintesc mai mult de închisori decât de spitale, condamnați la izolare și singurătate pentru "vina" de a purta afecțiuni invizibile, sunt copii care au nevoie de înțelegere, de acceptare, de tratament.
Pentru ei, noi am ales să construim un loc de vindecare. Un spital nou” - Monica Althamer, Director de Program în cadrul Fundației Metropolis.
Campania de strângere de fonduri „A avut tot ce voia, mai puțin ce-i trebuia”
Lansată simbolic pe 10 octombrie, de Ziua Mondială a Sănătății Mintale, campania are scopul de a sensibiliza publicul cu privire la importanța sănătății mintale și de a mobiliza resursele necesare pentru construirea unei noi clinici de psihiatrie pediatrică.
Dezvoltată în parteneriat cu agenția Jam Session Agency, campania își propune să ajungă la un public cât mai larg, printr-o abordare multi-canal ce include spoturi TV, videouri digitale, reclame radio, outdoor, parteneriate cu influenceri și o prezență constantă pe rețelele de socializare. Împreună cu agentia Jam Session Agency, invităm companiile, ONG-urile și cetățenii să se alăture efortului colectiv de a sprijini această cauză vitală.
“Tabu și neputință. Pe lângă toate astea, o boală care nu se vede, dar e atât de contagioasă încât familii intregi se ascund să trăiască cu ea, departe de ochii lumii, cu frica de judecată dar mai ales cu frica “eu unde-l duc dacă nu mai pot sau nu mai poate?”.
Copilului tău vrei să-i fie bine, să intre la un liceu bun, să aibă de toate, să poți să îi iei de toate, dar cel mai mult îți dorești să fie sănătos și fericit. Astea nu le poți cumpăra, nu i le poți da de la tine și cel mai trist e că nici nu ai unde-l trata ca să le recâștige sau măcar să aibă șansa la ele.
Parinții copiilor care suferă de boli mintale le pot da copiilor lor tot, mai putin un LOC. Un loc unde să fie tratați cu decență, un spital care să le dea o șansă la viață. Despre asta este campania “A avut tot ce voia, mai puțin ce-I trebuia”, despre cât de mortală este boala despre care nu vorbim și despre cât costă dreptul la normalitate al unui copil, dar și despre speranța că dacă împreună DAM TOT, putem să le facem acest LOC de vindecare.” - Andreea Ghenoiu, Creative Partner, Jam Session Agency
Cu o tradiție de peste 20 de ani în domeniul asistenței sociale, noi, Fundația Metropolis, ne-am angajat în mod constant să sprijinim copiii vulnerabili și să îmbunătățim sistemul de sănătate publică din România. Prin inițiativa #SpitalePubliceDinBaniPrivati, am investit peste 5 milioane de euro în renovarea și dotarea a 33 de spitale din 18 orașe, având un impact pozitiv asupra a mii de pacienți.
Viziunea fundației noastre rămâne aceea de a crea un sistem medical și social capabil să ofere sprijin tuturor categoriilor vulnerabile, în special copiilor, care reprezintă viitorul societății. Prin proiectele noastre urmărim să asigurăm condiții optime de tratament și integrare socială pentru toți copiii, indiferent de provocările cu care se confruntă.
Mulțumiri speciale
Campania a fost realizată în parteneriat cu Jam Session Agency și Family Film.
Jam Session
Marius Tudor (Group Creative Director), Răzvan Raicu (Senior Art Director), Ana Andrei (Strategic Communications Integrator), Anda Postolache (Senior Account Manager), Maria Ilie (Social Media Manager), Alexandra Vestineanu (Managing Partner), Andreea Ghenoiu (Creative Partner), Andrei Merlusca (Art Director), Alina Ene (Art Director), Corneliu Dobrea (Senior Art Director)
Family Film
Radu Muntean (Regizor), Tudor Panduru (Director of Photography), Bogdan Petrice (Fotograf), Giuliano Doman (Executive Producer), Alex Chioveanu (Producer), Ana Popa (Art), Olimpia Mălai (Actriță), Darius Feraru (Actor), Tudor Aliman (Actor), Andu Radu (Post-producție), Andreea Calina (Post-Production Coordinator).
ISTORIC
Filtreaza dupa categorie
ISTORIC
Filtreaza dupa categorie